Zomer in de tuin?

De zon is nog niet gaan schijnen in Nederland. Je zou het niet zeggen, maar de zomer is vandaag begonnen. Op dit moment regent het en ik heb weer een trui opgezocht.

slakjeHoe gaat het in de tuin bij het begin van de zomer? Tja, over deze beestjes ga ik het niet meer hebben. We zijn de laatste weken overvoerd met meer of minder diervriendelijke bestrijdingstips.

Toen ik vertrok naar de Meije had ik de pompoen- en tomatenplantjes in de grond gezet. Toen ik terugkwam was alles overgroeid door de Oost-Indische kers. De tomatenplantjes kon ik nog wel terugvinden, weliswaar waren ze niets gegroeid, maar ze staan er nog. De pompoenplantjes zijn verdwenen. Ook de uitgeplante koolrabi was verdwenen. Alleen de plantuien steken boven de Oost Indische kers uit.

20240614_135144De peultjes staan te bloeien. Daar kan ik binnenkort wel wat van gaan eten. Dat is dan wel laat, want in de Meije kon ik al volop peultjes eten.

De boontjes waren niet opgekomen. Deze week heb ik opnieuw boontjes gelegd toen het een paar dagen vrijwel droog leek te blijven. Dat geeft wat meer kans dat ze goed gaan aanslaan. Afwachten nu maar. Een paar dahlia’s staan in de knop, een paar zijn volledig opgevreten. Of dat nog wat gaat worden? Ik ben benieuwd.

Dit klinkt allemaal best treurig. Toch, als ik naar buiten kijk, ziet mijn tuin er niet treurig uit. Er bloeit van alles. Deze zomer zet ik dus in op een kleurrijke bloementuin. Voor groente ga ik naar de groenteboer of de markt.

2 gedachten over “Zomer in de tuin?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.